Este un lucru cât se poate de evident că trebuie să faci ca numele mărcii tale să iasă în evidență – cu toate acestea ,multe firme (în special cele mici) au denumiri bazate pe numele de familie al fondatorului , al casei sau al animalului de companie preferat. Este o șansă irosită.
Pe de altă parte , multe companii încearcă să vină cu denumiri memorabile de mărci ,iar de obicei au ajutor specializat pentru asta. E mai mult decât dificil să alegi din mulțimea de denumiri scurte,memorabile sau pline de energie.
O soluție e să-i dai mărcii un nume controversat – dar fără să ajungă să fie interzis.
Teoria
Marketingul controversat nu e o noutate – companiile publicitare pentru Benetton demonstrează asta – dar să folosești un nume cntroversat pentru un brand e și mai riscant: o reclamă ce depășește marca poate fi interzisă de autoritățile în domeniu, ceea ce ar însemna pierderea costurilor pentru producerea reclamei ,dar o denumire care depășește marca și e interzisă poate duce la pierderea identității companiei.
De exemplu ,French Connection United Kingdom .French Connection a fost înființată în 1972 sub forma unui lanț de magazine ,dar, deși a făcut o figură bună ,numele mărcii nu a eșit în evidență față de cele folosite de multe alte companii. Totuși ,în 1997, compania a venit cu ideea să se numească French Connection United Kingdom și să treacă pe produse forma prescurtată cu litere mici fcuk. Efectul a fost captivant .Compania a produs tricouri cu mesaje precum fcuk fashion, hot as fcuk și (în Australia) no fcukin worries .Compania a avut succes pretinzând că fcuk este,pur și simplu, numele companiei, și nu vreun cuvânt englezesc scris greșit ,iar adolescenții au continuat să cumpere tricourile.
Noua marcă a avut trecere în rândul adolescenților care nici nu se născuseră pe vremea când se înființase compania – iar când anumiți oameni cu autoritate nu au prins gluma și au interzis reclamele companiei,vânzările au crescut chiar mai mult( chiar și cu costuri de promovare reduse) .Interzicerea lor în Boston a însemnat o reală creștere a profitului companiei americane: în 2001 ,compania a montat un afiș pe care scria Primul fcuk din San Francisco, în fața primului lor magazin din același oraș.
A fi controversat implică riscuri – dar în acest caz cu siguranță a avut și avantaje.
Practica
- Încearcă să fii atât amuzant ,cât și controversat.
- Nu întinde coarda prea mult – riști să fii interzis cu totul.
- Dacă e posibil ,fă legătura dintre brăndul controversat și numele companiei tale.Asta te poate ajuta să te aperi de acuzații.
- Adolescenții sunt primii atrași de denumirile controversate de branduri .Această abordare nu va funcționa în cazul unui public mai în vârstă sau într-un context mai „serios”, precum servicii financiare.
Spune-ne ce gen de activitate desfăşori, iar noi îţi facem GRATUIT strategia de promovare!
Scrie-ne: info@smartstudio.md
“Strategii inteligente pentru afaceri prospere” Smart Studio – marketing &PR solutions!
Tweet