Media există pentru a relata fapte şi pentru a-i distra pe cititori şi pe telespectatori. În timp ce este adesea, dificil să ai acces la programele de ştiri, mai ales la televiziune, cu o informaţie serioasă, gravă este relativ să faci acest lucru cu o ştire amuzantă.
Ziarele şi televiziunile difuzează adesea ştiri despre realizarea unor sondaje trăsnite. Toate sondajele au avantajul de a prezenta fapte, chiar şi acelea care nu au fost realizate în mod absolut ştiinţific iar, în multe cazuri sondajele oferă informaţii utile şi autentice.
Un pic de teorie:
Nescafe este cea mai vîndută marcă de cafea din Marea Britanie. Timp de mai mulţi ani, compania a difuzat o serie de reclame axate pe o poveste de dragoste dintre doi vecini care se întîlneau la o cafea, în diferite circumstanţe. Conotaţii romantice şi oarecum sexuale, derivate din actul de a bea împreună o cafea, s-au consolidat în cultură.
În Marea Britanie, ca în multe alte ţări invitarea unei persoane la o cafea după o seară petrecută în oraş are adesea şi alte conotaţii-poate fi o invitaţie pentru a încheia seara cu o cafea între prieteni sau poate fi o invitaţie de o natură mai intimă. Nescafe a derulat un sondaj, în care oamenii erau întrebaţi dacă replica ”veri să inter la o cafea?”rostită la finalul unei întîlniri la o ceaşcă de cafea înfiorătoare sau era un motiv pentru a avansa într-o relaţie. Rezultatele au fost foarte amuzante, iar subiectul în sine a fost foarte relevant în care foarte mulţi oameni s-au regăsit; pentru celibatari situaţia era specială deoarece aceştia se regăseau !
Sondajul a fost citat la scară largă de televiziunile de ştiri şi a apărut în numeroase articole din reviste, ceea ce a însemnat un PR bun pentru Nescafe.
Un pic de practică:
- Realizează sondajul cît de conştiincios eşti în stare.
- Dacă îţi permiţi alege o agenţie care face studii pe piaţă acest lucru va oferi sondajului o credibilitate mai mare. Agenţia îţi poate oferi un preţ bun din moment ce şi ea va avea de cîştigat imagine.
- Alege un subiect relevant pentru mulţi oameni chiar dacă sondajul tău are o piaţă limitată. Alt fel media nu va fi interesată.
- Crează contraverse dacă poţi, posibilitatea contraverselor face viabil orce sondaj, alt fel devine obositor.
Spune-ne ce gen de activitate desfăşori, iar noi îţi facem GRATUIT strategia de promovare!
Scrie-ne: info@smartstudio.md
“Strategii inteligente pentru afaceri prospere” Smart Studio – marketing &PR solutions!
Tweet