Firmele au o înclinaţie către cele mai atractive grupuri de clienţi-cei mai bogaţi sau cei mai tineri (presupunînd că vor fi clienţi pentru mai mult timp), sau cei cu cea mai mare rată de utilizare a produsului. E un lucru bun, mai puţin cîn toată lumea ţinteşte spre aceste grupuri, aşa că te poţi aştepta la o competiţie acerbă.
Acest lucru s-a întîmplat cu precădere în cazul clienţilor în vîrstă. Companiile au presupus că oamenii în etate la pensie, au mai puţini bani de cheltuit şi probabil că deja deţin o mare parte din lucrurile pe care şi le doresc. Ce nu au obserbat aceste companii e că mulţi oameni în vîrstă au pensii destul de mari şi cheltuieli reduse (achitîndu-şi deja creditele ipotecare şi avînd destul de puţine împrumuturi) şi, de asemenea, mai mult timp liber pentru a se bucura de activităţi.
Un pic de Teorie
Aceasta a fost piaţa pe care Saga a exploatat-o. Iniţial, Saga a ţintit către persoanele peste 60 de ani, oferind vacanţe cu serviciu de catering pentru cei dispuşi să plătească suplimentar pentru un plus de îngrijire. Saga a înteţes nevoile clienţilor săi-în vreme ce s-au asigurat că un număr mai mic de oameni au primit ajutorul dorit (de exemplu, clienţii vîrstnici Saga, rar erau nevoiţi să-şi care bagajele), au recunoscut faptul că majoritatea celor 60 de ani sunt în formă activi şi cu spirit aventurier. Saga a schimbat traseul vacanţelor pentru cei în vîrstă de la excursii la Blackpool sau Like District la aventuri prin pădurea amazoniană şi weekenduri pline de activităţi. Compania are un grad mai ridicat de flexibilitate faţă de alte companii-ţinînd cont că mulţi clienţi Saga au copii sau rude care locuiesc în străinătate. Saga le permite oamenilor să combine un tui în (să presupunem) Australia cu posibilitatea de a rămîne acolo o săptămînă sau două pentru a-şi vizita rudele.
A te concentra pe segment al populaţiei pe care nimeni altcineva nu şi-l doreşte înseamnă să ai şansa de a-l cuprinde fără a avea prea mulţi competitori, sau chiar deloc în prezent, Saga poate să ofere mai multe servicii acestei categorii de vîrstă, nu numai vacanţe stabilindu-şi deja credibilitatea pe piaţă-
Un pic de Practică
- Ø Cunoaşte-ţi segmental. Înţelege-le nevoile în detaliu.
- Ø Găseşte un segment pe care nimeni altcineva nu şi-l doreşte-chiar şi aceia cu bani puţini trebuie să cumpere ceva.
- Ø Caută oportunităţi să vinzi o gamă largă de produse segmentului tău-altfel spus, consolidează-ţi abordarea pe segmental respective, nu pe produsul pe care vrei să-l vinzi.
Dragă cititor, sperăm mult ca această informaţie, să-ţi aducă mai multă încredere în ceea ce faci, un plus de imagine mai mare afacerii tale, şi un profit financiar mai sporit-şi totuşi, marketingul înseamnă mai mult decît atît! Suntem aici ca să te ajutăm. Echipa Smart-Studio.
Tweet