Tachinează-ţi clienţii! Idei pentru afacera TA!

A-ţi face loc prin dezordinea din publicitate e o permanentă problemă. Cei mai mulţi oameni din lumea dezvoltată dean-speriatsunt destul de buni la evitarea mesajului de marketing-iar majoritatea oamenilor de marketing încearcă să-l redea exlamînd, ceea ce nu e productiv, sau cu pretenţii exagerate, ceea ce e chiar şi mai puţin productiv.

Studiile demonstrează că, cu cît cineva e mai intrigt de mesaj, cu atît îl reţine mai repede şi acţionează în consecinţă. Desigur, problema constă în a stîrni suficient interes cu începutul mesajului, astfel încît individul să vrea să audă şi restul. Majoritatea mesajelor de marketing (precum machetele de presă sau panourile publicitare) încearcă să redea mesajul de bază în cîteva cuvintesau chiar fără cuvinte şi sunt multe încercări de a-l evidenţia prin folosirea culorilor puternice, a scrisului neobişnuit etc.

O metodă alternativă este campania de teasing, în care mesajul în sine îîi va da ceva timp ca să razbată-dar preliminariile sunt captivante. Deobicei, acestea sunt realizate pe panouri publicitare, pentru ca periodizarea mesajului să fie controlată cu acurateţe, dar nu e nici un motiv să nu fie realizate sub forma unor campanii prin poştă. Asa cum o demonstrează exemplul de mai jos.

Un pic de Teorie

Lumea editurilor de manuale nu e chiar turnul de cleşar academic pe care cinevva şi l-ar imagina-e o afacere dură, înimages care editorii se luptă să convingă lectorii să le recomande cărţi studenţilor. O asimilare bunp poate să genereze un val de venituri pe termen lung pentru carte, aşa că sunt multe implicaţii, mai ales pentru pieţele mari ca aceea a textelor introductive.

Cîmd textul unui om de marketing a fost lansat într-un manual de marketing directorul de marketing al editurii a decis să pornească o campanie de teasking. A început prin a expedia setudi de beţişoare chinezeşti către fiecare lector din domeniul marketingului: acestea erau ambalate în plicuri argintiu-metalizat, cu mesajul “Mai întîi mînînci”. Acest fapt a generat intrigă-produsul fizic (beţişoarele) şi mesajul enigmatic, combinate pentru a da sentimental că urma să se întimple ceva interesant. Cam la o săptămînă distanţă, aceleloraşi lectori li s-a trimis un alt colet, ce conţinea un plic cu ceai cu mesajul “Apoi bei”. A crescut sanzaţia de a anticipa-ce va urma? Următorul pachet conţinea o prăjitură cu ravaş şi un extras dintr-un capitol al cărţii, cu mesajul “Apoi vezi viitorul”. Bineînteţes, faptul că această campanie inovatoare (carea a cîştigat şu un premiu) a fost îndreptată către lectori de marketing cu siguranţă că a fost de ajutor-mulţi dintre aceştia au folosit-o ca exemplu la cursuri, bineînţeles că s-au simţit obligaţi să recomande cartea-dar principiul de bază se aplică în aproape orice situaţie.

Un pic de Practică

  • Ø Ai nevoie de o listă bună, clară a destinatarilor.
  • Ø Sincronizează-te. Dacă perioada e prea scurtă, nu crează tensiune. Dacă perioada e prea lungă oamenii uită mesajul precedent.
  • Ø N-o lungi cu prea multe mesaje, altfel oamenii devin frustraţi.
  • Ø Foloseşte ceva palpabilcare să însoţească mesajul: obiectele acelea care stau de obicei pe birourile oamenilor zile întregi, ca amintire.
Dragă cititor, sperăm mult ca această informaţie, săţi aducă mai multă încredere în ceea ce faci, un plus de imagine mai mare afacerii tale, şi un profit financiar mai sporit-şi totuşi, marketingul înseamnă mai mult decît atît! Adresează-te cu drag te vom ajuta! Echipa Smart-Studio.
navigate_before