Marketingul distractiv îi face pe clienţi să le povestească altor oameni despre tine. Acesta e fundamentul marketingului bazat pe virale-recomandările care în final generează mai mult profit decît toate campaniile de publicitate la un loc. Umorul este bun, dar ceva mai încurajează clienţii să transmită mai departe mesajul către prieteni, partenerii de afaceri familie sau orcine altcineva va avea ca rezultat o echitare crescută a grandului şi sporirea gradului de conştientizare a companiei tale.
Mesajul nu trebuie să fie prea serios sau prea făţiş. Minţionarea mărcii şi asocierea acesteia cu ceva amuzant şi hazliu este suficientă. Celelalte campanii de marketing vor umple golurile şi, oricum, niciodată o singură promoţie bu va acoperi toată comunicarea pe care ţi-o doreşti-cel mai bun lucru la care poţi să speri e că un tip de comunicare va sensibiliza consumatorul încît să mai primească una apoi.
Un pic de Teorie
Hotelurile Radisson au o clientelp predominant de mediul de business. Cei care călătoresc în interes de serviciu petrec multă verme în cameră: tind să folosească timpul mai degrabă pentru a termina lucrul decăt pentru a ieşi la plimbare sau la distracţie, în condiţiile în care aste le permite să petreacă mai mult timp cu familia lor.
Radisson a venit cu ideea dotăroo fiecărei camere cu o raţă dep lastic cu care să te joci în cadă. Raţa era însoţită de un bileţel pe care scria că oaspetele e liber să o păstreze sau să o ia acasă pentru copii; oricum, dacă oaspetele dorea, raţa, putea fi expediată oriunde în lume, într-un coşuleţ special, alături de un mesaj din partea acestuia.
Expedierea raţei presupunea un tarif niminal ce putea fi adăugat la factura finală: taxa era, de fapt, mai mult decît suficientăpentru a acoperi costurile de producţie pentru raţă, coş şi cele de expediere, dar în termeni de hotel de lux era mică.
Rezultatul a fost că sute de mii de raţe de la Radisson au fost expediate în întreaga lume. Copii, iubite, saţi, soţii, prieteni, colegi de serviciu, şefi şi parteneri de afaceri au început să primească raţele, care fără îndoială, au stirnit rîsul. Această modificare a percepţiei a contribuit la creşterea fluxului de familii pe durata weekwndului şi i-a făcut pe cei care călătoreau în interes de serviciu să fie mai dispuşi să rămînă.
Un pic de Practică
- Ø Fă ceva amuzant.
- Ø Asigură-te că e cît se poate de uşor pentru cineva să povestească şi altora experienţa.
- Ø Încearcă să ai ceva palpabil ataşat experienţei, astfel înît să existe un lucru care să amintească permanent de eveniment.
- Ø Fii atent ca mesajul (în cazl acesta „Ne place să ne distrăm”) să nu atragă atenţia de la restul imaginii marcii.
Dragă cititor, sperăm mult ca această informaţie, săţi aducă mai multă încredere în ceea ce faci, un plus de imagine mai mare afacerii tale, şi un profit financiar mai sporit-şi totuşi, marketingul înseamnă mai mult decît atît! Adresează-te cu drag te vom ajuta! Echipa Smart-Studio.
Tweet