Oferă prudusul pe gratis! Idei pentru afacerea TA !

 Să oferi produsul pe gratis poate părea nebunesc-dar în unele cazuri este singurul mod de a-l situa pe o piaţă nouă- des-sites-de-partage-telechargement-gratuit-mangas-jeux-videos-logiciels-etc_3842049-Mcînd un produs esre revoluţionar, puţini oameni vor să fie primii care-l încearcă, asa că, dacă le ceri bani, deseori apare un blocaj. În unele cazuri terbuie să acceptăm asta, dar dacă a deţine produsul implică achiziţionarea acestuia în mod repetat de către client, lansarea unui produs care crează dependenţă este oafacere profitabilă.

În practică sunt multe exemple de produse vîndute ieftin, compania cîştigînd din periferice. Părţile componente ale maşinii, de pildă –maşinile sunt vîndute relativ ieftin, dar părţile originale sunt scumpe, pentru ca aşa cîştigă producătorul. Nu e nici un motivsă te blochezi în ideea că fiecare produs care părăseşte porţile fabricii trebuie să aibă un preţ, iar multe companii au înregistrat un succes considerabil din gratuităţi.

Un pic de Teorie

Cînd King C. Gillette a inventat aparatul de ras, lucra ca om de vînzări pentru un producător de capace de sticle. I-aimages venit ideea unui aparat de ras de unică folosinţă cînd briciul lui de ras s-a tocit prea tare pentru a mai putea fi ascuţit. A descopirit rapid o modalitate de a lega lamele de brici (primele aparate de ras au fost făcute din arcuri),  dar în economia de scară înseamnă că lamele puteau fi profitabile doar dacă erau profitabile produse în milioane de exemplare. Gillete avea novoie de o soluţie rapidă prin care să-i facă pe oamenii să treacă de la brici la aparate de ras de unică folosinţă, aşa că s-a decis să ofere produsul pe gratis.

A oferit gratuit sute de aparate de ras cu lame, ştiind că puţini oameni vor mai folosi briciul după ce l-au încercat pe acesta. Dupa cîteva zile erau nevoiţi să cimpere noi lame, aşa că Gillette a creat piaţă instant, limitată doar de potenţialul său de a oferi gratuit mai multe aparate de ras.

În timp, odată ce produsul a fost poziţionat pe piaţă şi primii utilizatori au început să le povestească prietenilor despre produs, Gillette a putut să taxeze şi pentru aparate în sine. De-a lungul timpului au fost dezvoltate alte sisteme de ras (cele de plastic, de exemplu), care au înlocuit ideea lui Gillette, dar premisa fundamentală de marketing rămîne aceeaşi şi este folosită chiar şi în zilele noastre.

Un pic de Practică

  • Ø Identifică produsele ale căror periferice, părţi secundare sau alte consumabileimplică un angajament de cumpărare de lungă durată.
  • Ø Stabileşte-ţi publicul-ţintă-nu are rost să oferi gratuităţi tuturor dacă nu vor comunica să-ţi cumpere ulterior produsul.
  • Ø Asigură-te că deţii drepturile de proprietate intelectuală (patent etc.), astfel încît nimeni să nu poată pătrunde pe piaţă cu cunsumabile la preţ redus care să funcţioneze cu produsul tău gratuit.

Dragă cititor, sperăm mult ca această informaţie, săţi aducă mai multă încredere în ceea ce faci, un plus de imagine mai mare afacerii tale, şi un profit financiar mai sporit-şi totuşi, marketingul înseamnă mai mult decît atît! Adresează-te cu drag te vom ajuta! Echipa Smart-Studio.

navigate_before